dimarts, 13 de març del 2007

Supersticions!

La superstició és un terme usat per referir-se a un conjunt de creences que poden estar basades en la fe, o relacionades amb el pensament màgic, per mitjà del qual el practicant creu que el futur, o la vinguda de certs esdeveniments, poden ser influïts per alguna de les seves creences.
Els crítics argumenten que la superstició no està basada en la raó, sinó que neix dels sentiments religiosos que són mal dirigits o enfosquits, la qual cosa du en alguns casos al rigor d'opinions o pràctiques religiosos, i en altres casos a creure en fets extraordinaris o en encanteris, presagis i pronòstics. Moltes supersticions poden ser producte d'entendre malament la casualitat, o les estadístiques. (Viquipèdia)
Existeixen infinitat de supersticions, com no passar per sota una escala, no deixar les tissores obertes, que s'et trenqui un mirall, el color groc, que et caigui el saler, tocar fusta, ...
Quines superticions o manies teniu vosaltres?

7 comentaris:

Anònim ha dit...

No gaires, però cal tenir en compte els 13, tan dimarts com divendres, ...
Algun altre, és: que se't mori un bonsai, porta malastrugança, ...

Anònim ha dit...

Superstició diria que no en tinc cap (toco fusta!), i manies ... ara potser comfondria les manies amb els costums, o sigui ho deixaré que alguna tinc.
Va, una! Posar el rotllo de paper higiènic amb el paper en fora, en lloc de cap a la paret, que pengi cap a fora, separat de al paret.

Anònim ha dit...

Jo normalment passo per sota d'una escala, a no ser que hi hagi una persona picant la paret. Llavors no ho faig pq em quedaria el cap tot brut!
De manies unes quantes, però l'Anna té unes calces que només se les posa quant el dia li ha d'anar bé! Això diria que es una superstició.
Per cert, jo també tinc la mania del paper de WC

Anònim ha dit...

Uix!
Doncs jo en tinc moltes! Però la que més , la que més ...la del gat negre!!! Miau!
Sònia

mrpage ha dit...

Confesseu la superstició de fregar els numeros de la loteria de Nadal a l'esquena del Segarra. No ho amagueu.

Ombelico del mondo!!! Quins recòrds!!!

Xavi ha dit...

Bajanades! Esteu fets uns petardus, jejeje!! Però tinc una costum:
Mai em poso els calçotets del barça el dia que juga o si aquest ha perdut el dia abans. Ja n'agafo uns altres... M'espero que guanyi.

Anònim ha dit...

Hola!!
Jo de supersticions poques, alguna seria la del gat negre i l'escala, i de mànies doncs algunes com tothom suposo, la que més es el fet de que em posin el porró encarat cap a mi, no soporto que el broc del porro m'apunti, i un altre seria la d'obrir les bosses de patates o el que segui al revès, no m'agrada gens, les he d'obrir com cal. Mira cosetes que tenim tots!!
Esther