divendres, 4 de maig del 2007

Anboto (1.331m)

Després d’una nit de festa per les barraques dels “SANPRUDENZIOS” de Matiena, i d’un gran concurs de “KOLOKE”, en varem llevar per agafar els cotxes i dirigir-nos al coll d’Urkiola (713m), punt d’inici de la sortida.

A primera hora del matí feia sol, i començarem a ascendir per prats verds, direcció Urkiolaguirre (1.010m), on al petit i rodó cim varem començar a veure com pujava la boira. Pocs metres més endavant ja ens trobàvem dins el mar de núvols, i caminàvem pista amunt, buscant el trencall, per ascendir al pic. Hi havia molta gent de tornada, i poca pujant, per no dir que érem els únics. El grup es va dividir, degut a la forta pujada, la boira es va començar a tornar pluja, i les pedres i terra, ja eren pedres i fang. Era molt fàcil relliscar. No es veia res. Tot i això, es va fer cim, primer un grup de 4 o 5, després 2 més, al cap de poc 5 o 6 més, i així fins a 14 lakulers varen fer cim.

La tornada va ser lenta, arrossegant-nos amb el cul més d’un cop, i es va anar baixant fins arribar a la pista, on es va fer un petit mos. Es va seguir el camí de retorn, sota la pluja, durant gairebé una horeta, fins arribar als cotxes, mig morts de fred, i xops.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo m'ho vaig passar molt bé, encara que el meu genoll em fes la gitza una estoneta al baixar. També em va saber greu que no tothom pugues fer el cim.
Repetimos?

Anònim ha dit...

Si repetimos !!!!
Diumenge que vé, el següent, La Mola. Esperem que no arribem xops i amb fred almenys, i que puguem pujar tots al cim i veure alguna cosa des de dalt.
JA rebreu informació del cim, o aneu consultant la pàgina !!!!