dilluns, 1 d’octubre del 2007

VACANCES 2007, DESTINACIÓ: GALICIA

Jo hi havia estat de petitona però els meus records nomès eren vaquetes, camps verds i casetes de quatre potes (hórreos) així que tocava actualitzar la memòria.
Estada: Del 28/07 al 05/08

Sortida el 28/07 de bon matí, 4 persones (Roger C, mi menda, l’Esther, una parella d’amics de Montblanc, el meu cotxe i la caravana del meu pare.

Fem parada i fonda la primera nit a Donostia, sopem a base de tapes variades, el típic xacolí i de copes per la capital vasca.

L’endemà reprenem el viatge, passem per Santillana del Mar, emblemàtic poble conegut per les seves famosíssimes coves d’Altamira.

Entrem a Galicia pel Nord, Ribadeo, arribem a la platja de les Catedrais, impressionant platja, rep aquest nom perquè en baixa mar queda al descobert tot un conjunt de penyasegats foradats que formen els arcs d’una catedral i on s’hi pot llavors accedir caminant, fins que novament torni a pujar el nivell de l’aigua.

Passem la nit en un camping a Foz, continuem ruta pel Nord, arribem a la Punta de Estaca de Bares, on podem gaudir d’unes vistes espectaculars de la costa gallega.

Reprenem camí cap a Cedeira, Valdoviño, Ferrol, Pontedeume i Sada on fem parada a primera línia de platja per passar la nit. Copetes, jocs de cartes i a dormir.
Tercer dia: Arribem a un camping de Razo on deixem la caravana amb la intenció de passar uns dies per la zona, així doncs agafem el cotxe i comencem visitant Malpica, Laxe, Camariñas on es trova el Cabo Vilan, lloc on hi ha emplaçada una placa homenatge als percebeiros i pescadors morts a la mar.

Foto: Fixeu-vos que el terra es farcit de percebes

Visitem Muxia, Dumbria, Cee, Corcubión, Fisterra, Carnota (on trobem un dels hórreos més llargs de Galicia, 35 m de llargada, impresionant), i finalment Muros, una bonica població marinera estil medieval on vàrem poder disfrutar de cants i balls regionals.

Quart dia: Visitem Corunya, la seva Torre de Hércules, el Castell de St. Anton, el casc antic i la seva principal plaça dedicada a Maria Pita. Acabem sopant en una típica tasca gallega, mmmm.

Cinquè dia: Reprenem camí cap al Sud altre cop amb la caravana en direcció Vilanova de Aroussa, passem per Santiago de Compostela, visita obligada a aquesta població tant i tant coneguda per les seves pelegrinacions.

Passem per Cambados, la Illa de Arousa, Ogrove, Sanxenxo, Raxo i Combarro, aquest últim és una curiosíssima població costera, ple de carrerons curiosos, i on podem trovar els hórreos a tocar de l’aigua, excel.lent el pop i els licors artesanals.

Sisè dia: Anem baixant cap al Sud, visitem Tuy, població amb una extraordinaria catedral medieval, a l’altre banda del riu, arribem a Valença do Minho, petita població portuguesa totalment fortificada, menjem un arròs caldós de vici.

Continuem ben tips cap a Aguarda, Baiona i al vespre a Vigo on ho acabarem de rematar amb una mariscada acompayada d’un bon vinet: L’albariño. Acabem la nit disfrutant del concert de Manu Chao.

Setè dia: Visitem la ciutat de Pontevedra on casualment estant de festes i on podem veure tot el jovent amb diferents camisetes depenent de quina colla pertanyen i que es dediquen a mullar-se els uns als altres amb aigua o vi.
Acabem el viatget amb un tranquilet sopar vora el mar al capritxós poblet de Combarro.

Vuitè dia: Tornada per l’interior de la península visitant un petitíssim poblet de la provincia de León, anomenat Sant Felix de la Vega, on hi tenim estiuejant un amic de Montblanc, nascut en aquest poble. Sorpresa.
Reprenem el viatge i cap a caseta.

Aiii! Ens va quedar per conèixer la Galicia rural de l’interior.