dimarts, 31 de juliol del 2007

Ja arriba la festa grossa

Com cada any per aquestes dates ja s'oloren un munt de festes grosses. D'aquí cap allà, al poble del costat, a la comarca veïna o la província contigua, però la festa inunda els carrers del nostre país.

A Igualada la festa grossa s'escau del 20 al 27 d'agost, on es podrà gaudir d'una varietat d'espectacles força diversa, però amb un caire un pel repetitiu.
Concerts per a la gent gran, pel jovent i pels més petits, visites guiades, tradició amb cercaviles i castells i el toc més boig de la coll@nada, amb els seus jocs bèsties, les seves engrescades barraques, la cigronada, el vermut i el fes-ta el dinar entre d'altres.
Mitjançant aquest bloc us anirem informant dels actes que creiem més emblemàtics, però per anar fent boca i reservar-se unes dates, podeu anar consultant la web de l'ajuntament d'Igualada. http://www.igualada.cat/
Recordeu que enguany la colla del lakul fem 10 anys del nostre nom, per tant us recomenem que no us oblideu de passar per la nostra barraca.

dilluns, 23 de juliol del 2007

El sisé cim ja va ser coronat

El passat cap de setmana del 13 al 15 de juliol es va anar a coronar el sisè cim, en motiu dels 10 anys del lakul. Aquest cop el cim triat va ser l'Astazu, un pic de 3074 metres d’alçada, situat a la vall de Pineta (Pirineus aragonès).
El divendres a primera hora de la tarda es va fer la sortida del primer cotxe cap a la vall per tal de poder muntar el camp base al peu del balcó de Pineta. El segon cotxe va fer la sortida a mitja tarda, un cop va poder abandonar el seu lloc de treball.
Trobats tots al vespre al camp base, vàrem poder sopar junts al voltant del fogonet, fer una petita sobre taula i cap a dormir, ja que l’endemà al matí tocava diana aviat.
A quarts de 6 sonava el despertador, a fora de les tendes, la humitat ho havia deixat tot moll, era el moment de vestir-nos, calçar-nos bé i menjar alguna cosa per començar l’ascensió. Tothom estava apunt quant de sobte el Magí demana paper de WC per anar a “bussar”. Ara si, un cop tots ven preparats a les 6:15 més o menys es va començar la caminada en direcció al balcó de Pineta, una pujada d’unes 3 horetes però amb la recompensa de les vistes de la vall i del circ del Mont Perdut.

Desprès d’haver fet les fotos corresponents, vàrem acabar d’arribar al llac Marboré on llavors si que ens vàrem posar a esmorzar unes bones llesques de pa Bimbo amb Nocilla. Amb la panxa plena vàrem encarar el circ cap a buscar el coll d'Astazu, on des d'allà, podríem pujar, tot crestejant, fins a l'Astazu inferior 3014m. Moment per tornar a contemplar les vistes del Taillon, la Brecha de Roland, Mont Perdut, el Cilindre... i a continuar grimpant, amb moments més delicats que d’altres fins el coll de Swan. Ara si, que des d’aquest coll només quedava la última pujada fins al cim. Aquesta es va fer força ràpida tot i que s’havia de grimpar una mica, cosa que la feia més distreta. Cap als volts de la una del migdia coronàvem l'Astazu superior. Trucades de rigor a les parelles i als pares, fotos al cim, alguna cosa de menjar i cap avall. La baixada la vam fer a través del coll de Swan fins arribar al balcó, a on vam buscar un lloc arrecerat del vent per poder dinar tranquil·lament.
A les tres de la tarda començàvem a baixar el balcó en direcció al camp base que cap allà a un quart de 6 hi arribàvem desprès d’haver visitat la fantàstica cascada del Cinca.

Un cop arribats a baix vàrem rebre, el García, que començava les seves vacances, i després d’unes dutxes d’aigua freda, vàrem anar a visitar i sopar, al poble turístic de Bielsa. Quin gran cambrer, amb plats combinats, de noms: Reincidentes, Cicatriz, Kortatu, etc.. Després vàrem anar de festa al poble de Javierre, i dormir (encara estem a hores d’ara, buscant l’escenari, o la festa).
L’endemà el matí, un primer grup, va marxar a fer castells, a Barcelona, i l’altre, va anar a visitar, pobles, tipus Plan, Gistaín, etc.

dissabte, 21 de juliol del 2007

Per Festa Major ... barraques!!!

L'estiu és sinònim de Festa Major en moltes poblacions. El cap de setmana del 25, 26 d'agost la capital de l'Anoia esdevindrà una bogeria per tothom, un no parar del jovent, el dormir poc per part dels veins i dels assistents als actes i una mostra de rauxa.

Aquest passat dimecres 18 de juliol es va realitzar el sorteig de la posició de les barraques de FM. El lakul hem estat de sort, i hem pogut escollir, per mediació del nostre representat Xavier Cañamares, una privilegiada posició. Ens ha tocat ser la tercera barraca venint del concert, al mig del batibull, de la festa i dels nostres amics. En aquesta edició, la primera barraca s'escau a les Mosses, la segona a la Quadrilla i la quarta per l'APAN.

Ara manca transmetre la nostra gresca mitjançant la nostra música, els nostres beures, les nostres sorpreses, els nostres 10 anys, ...

dimarts, 10 de juliol del 2007

Mar o muntanya?

Ja és l'hora que tots hauriem de tenir preparades les vacances. Com les teniu? Des d'aquí aquest bloc, volem saber les vostres preferencies, destins, dates, estris necessaris, cost, ...

Sempre hi ha qui te les vacances programades amb mig any d'antelació. També existeix el típic calçaces que fa el que li diu la parella, per no comentar el ja conegut "faré el que pugui, quatre dies a la platja i quatre a la muntanya".

Comenteu una miqueta les vostres vancancetes i feu delir a tots els/les lectors/es!
Bones vacances!

dimecres, 4 de juliol del 2007

La SELK apunta al cim més alt

ASTAZU Or. I Occ. (3.071m i 3.012m)
13-14-15 de juliol de 2007
Vall de Pineta

S’havia proposat ascendir un tres mil, per celebrar els 10 anys del Lakul. S’ha escollit aquest pic, ja que té unes excel·lents vistes panoràmiques sobre els Pirineus centrals, i sobre el monument natural de la glacera del Mont Perdut, i per conèixer la poc coneguda, per nosaltres, vall de Pineta, situada al Parc Nacional d’Ordesa i Mont Perdut.

El Parc Nacional d’Ordesa i Mont Perdut és un parc natural ubicat al cor dels Pirineus d’Osca , i constitueix una unitat geogràfica de primer ordre. És el més gran massís muntanyós calcari d’europa occidental, destacant sobre tot els cims de las Tres Sorores (Añisclo, Mont Perdut, i Cilindre). S’estén una cadena muntanyosa composta per 18 cims principals que superen els mítics 3.000 m.

Els Astazus, es troben situats a la cara nord de la glacera del Mont Perdut, fent frontera entre França i la comunitat d’Aragó, i situats sobre el Balcó de Pineta, i el llac de Marboré, que donen l’accés des de la vall de Pineta.

L’accés es realitzarà amb vehicle des de Bielsa, agafant una carretera fins el Parador de Mont Perdut. Després de recórrer uns 14 Km. per la Vall de Pineta es deixa la carretera i girant a la esquerra s’arriba un aparcament i zona d’esbarjo situada a costat del riu, amb zona d’acampada. Aquí comença l’ascensió:

Itinerari:
Zona d’acampada de Pineta, Balcó de Pineta, llac de Marboré, coll dels Astazus, Petit Astazu (Occidental), coll de Swan, Gran Astazu (Oriental). La tornada s’efectua, retornant al coll de Swan, i baixant cap a llac de Marboré, i desfent el camí seguit.

Desnivell:
Al Petit Astazu: 1.715m, si es fa després el Gran Astazu: 1.840m

Durada:
A l’Astazu Occidental: 4h:30min, Al Gran Astazu: 5h – Tornada total 4 hores.

Dades sortida:
La sortida es realitzarà al cap de setmana de mig juliol, sortida divendres 13, i tornada diumenge 15, d’hora per anar a fer castells.
Hi haurà una o dues hores de sortida; en principi una després de dinar, per anar a preparar el terreny, i una segona a la tarda vespre pels que treballen.
El dissabte, ven d’hora al matí, ens llevarem, per fer l’ascensió. Es pujarà, i es baixarà, tot al mateix dia, per fer descans a la tarda vespre i dormir a la zona d’acampada, o a un càmping. L’endemà al matí, ens llevarem, i farem la tornada en cotxe, fins a Igualada, per arribar cap a les 10 del matí, i empalmar a fer castells, a Barcelona.

Fotografies: http://www.cannic.uab.es/activitats/Any2004/Astazus04/Astazus04.htm
SELK (secció excursionista del Lakul)

dilluns, 2 de juliol del 2007

El Bisbalet fa 5 anyeeeets!

Aquest cap de setmana s'en prepara una de grossa! El gegant Bisbalet ens fa 5 anys!!! No ho digueu molt alt, que si ho sent .... Se li prepara una gran festa sorpresa on hi sou tots convidats. Entre tots farem que el Bisbalet tingui la festa d'aniversari que és mereix.

DISSABTE, 30 de juny al DILLUNS, 16 de juliol
De 7 a 9 del vespre
Exposició de fotografia del món geganter, a càrrec d’Eloi Miralles

DISSABTE, 7 de juliol

Festa del Vè. Aniversari del Bisbalet
De 5 de la tarda a les 8 del vespre a la plaça de Cal Font, amb la presència del tan nostrat i popular gegant "El Bisbalet" dels Carrers de Santa Caterina, Carme i Travessies, concurs de dibuix "dibuixa el Bisbalet"
A 2/4 de 7 de la tarda la plaça de Cal Font,
espectacle infantil, amb cançons i danses a càrrec de Jordi Giralt, amb el seu espectacle "Mans enlaire, això és una Festa"

A 2/4 de 8 de la tarda la comissió organitzadora servirà una gran xocolatada amb coca per a tothom present a l’espectacle infantil

A les 11 de la nita la plaça de Cal Font,
concert de nit amb el més que acreditat grup Pastorets Rock

DIUMENGE, 8 de juliol

Festa del Vè. aniversari del Bisbalet
A les 9 del matía la plaça de Cal Font,
plantada de gegants de les parelles de gegants participants a la Festa del Vè. aniversari del Bisbalet, vingudes d‘Igualada, de la comarca de l’Anoia i de tot Catalunya

A les 10 del matía la plaça de Cal Font,
la comissió organitzadora servirà un esmorzar de germanor per a tots els membres de les colles geganteres participants en la Festa del Vè. aniversari del Bisbalet.

De les 10 del matí a les 2 de la tarda a la plaça de Cal Font,
Fira del Món Geganter de l'Anoia, amb la participació de colles geganteres i cases i comerços relacionats amb el món geganter

A les 12 del migdiaa la plaça de Cal Font,
esperada Festa d’aniversari del Bisbalet i bateig dels dos nous capgrossos .

A 2/4 d’1 de la tarda des de la plaça de Cal Font i per tots els carrers del barri,
cercavila de gegants amb la participació de les colles geganteres presents a la Festa del Vè. aniversari del Bisbalet.

A 2/4 de 3 de la tarda
Dinar de germanor i de comiat de la Festa del Vè. aniversari del Bisbalet. Com a cloenda, es farà el ball del Bisbalet.